Medan du sov...

Är faktiskt en helt ok film, men det var inte det jag tänkte skriva om i detta inlägg utan nä. Medan du sov, alltså Algot och även Krisitan så bakade morsan vetebullar, frallor och en sockerkaka. Ok Farsan vaknade faktiskt någonstans mitt i baket men Algot sov då hela tiden, så att man inte hinner göra saker för att man har småbarn det har jag inte förstått ännu även om det var sisådär några dagar sen jag först tänkte baka...

Det märks att det börjar gå mot höst, det är något kallare på nätter och tidiga mornar vilket jag fick erfara igår när jag och Algot gav oss ut på en långpromenix vid 7snåret och kom hem lagom till att duka fram frukost och väcka pappa :) Det märks även att det snart är höst på mitt bak idag använder fortfarande förra årets bär men allt det jag bakade idag innehöll blåbär i någon form, mycket mumsigt!


Under eftermiddagen var vi till bvc för att mäta och väga vår lille skrutt som inte är så liten längre, 68cm lång och väger 7500gram. Men detta är helt i enighet med de kurvor han följer så han sköter sig bra. Skötte sig även bra när han idag fick sina två sprutor med vaccin, en i varje lår stackaren... Men det kan löna sig i längden det är ett kort stick jämfört med att bli sjuk och då vara det ett mycket längre tag än vad man har ont efter ett stick. Får dock se om han kanske får lite feber, kändes lite varm ikväll innan vi la honom, får känna så han inte är varmare när han får mat i natt. Tvmys med farsan e inte helt fel för vår lille tuffing, inte ens figurplåster fick han på sticket utan ett vanligt tråkigt brunt så mys e han allt värd! :)


Kommentarer
Postat av: S

Du bakar och bakar du Anneli, så duktig!

2010-08-18 @ 21:32:26
Postat av: Farfar

Du kommer nog att bli nåt riktigt extra du Algot med den bagaren i huset.

2010-08-18 @ 21:44:17
Postat av: Farmor Marita

Konstigt småbarnsliv??? Hinna promenader, tvmys och bullbak och på samma dag! Kram/farmor

2010-08-18 @ 23:38:11
Postat av: Jeanette - Tävling pågår

uhh man blir helt fikasugen ;)

2010-08-23 @ 20:55:47
URL: http://babydjungeln.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0