En helt vanlig dag

Dagen som gått började med att vi klev upp tidigt allihopa eftersom sotaren kom på besök, men det gjorde inte så  mycket eftersom morsan och farsan ändå skulle upp och ta med Algot på babymassage. Första gången vi träffade föräldragruppen igen efter sommaren, som alla vuxit men ingen klår Algot han är med goda marginaler störst... Men inte äldst. Massage blev det inte så mycket idag, bara lite sträckövingar som Algot tyckte var skoj när mamma gjorde dem med honom, men detta var inget mytt för honom eftersom morsan redan innan  pratat och rört armar och ben på honom...

Efter detta åkte vi hem så Algot fick sova lite och morsan, farsan och mormor fick lite lunch i magen innan det blev ett fikabesök på Stoke titt. Mysigt med go fika är det där ute, klart värt ett besök men bara uder sommaren, tror det är stängt övriga året.

Storhandla har vi också hunnit med, blev massor med mat men ingenting för Algot att smaka på, han får vänta ytterligare några veckor innan han smakar på mat :).  Efter vi handlat blev morsan och farsan smått imponerade, barnmorskan vi hade när morsan åkte in på gyn efter förlossningen kände igen oss och kom fram och hälsade! :) Skoj att de känner igen en, men om morsan tänker efter är det inte så konstigt, hon ser också människor hon känner igen nu och då bara för att hon träffat dem i tjänsten.

Nu e det bara mys som gäller under kvällen. Ha det bra där ute, imorgon  ska Algot få ligga och titta på när morsan tränar :)

Algot vann kampen

Algot har den senaste tiden kämpat med att vända sig till mage, han har kommit till sidan men inte längre eftersom armen varit ivägen och han haft huvudet fel. Han har dock varit nära så vi har bara väntat på att han skulle lyckas. Idag vann han kampen och rullade runt, morsan fick vara vittne till första vändningen eftersom han dragit upp henne för att leka... Sen har detta varit det enda han fokuserat och gjort när han legat på golvet under dagen...

I övrigt har vi idag varit på information om babysim som börjar med bad nästa vecka, ska bli riktigt spännande! Känner ingen annan i gruppen, pratade med en promenadkompis men hon ska gå på torsdagar, henne kommer vi dock ändå att träffa på träna med din bebis på fredagar :) Algot var då nyfiken och på bra humör som vanligt när vi var där, tittade med stooora ögon på de andra bebisarna och även på den lilla videon vi fick se som information. Ingen störig bebis här inte, nöjd, glad och nyfiken. Dock är han stor fick jag bekräftat även om jag visste det sen innan, hon som satt bredvid mig trodde att han var minst 5-6månader och vart lite oj:ad när jag sa att han är 3,5månad, men det e ju verkligen inte någon nackdel att vara lång som barn, fortsätter han som han börjat kommer han få åka skoj saker på ex tivoli långt innan sina kompisar ;)

Ikväll kommer mormor hit på besök och ska stanna en vecka! Mysigt det ska bli, är det någon som har förslag på vad man kan hitta på i Östersund med omnejd denna vecka tveka inte att tipsa mig om det! ;)

Sommaren fortsätter samtidigt som det känns lite höstigt

Hade inget för oss idag så packade ut oss i bilen för att åka en liten sväng. Åkte en sväng ut till krokom genom Ås och sedan tillbaka över Rödön. På Rödön odlas det jordgubbar och potatis men idag var det jordgubbarna som var i fokus eftersom det var självplock samt ett café öppet där ute. Vi skulle plocka lite bär men visste inte innan vi åkte att det var självplock så hade inget att plocka i så bidde inget med det, men en mysig stund med god fika hade vi allt där ute :).

Nu sover lillkillen sen några timmar tillbaka och snart e det dags även för morsan och farsan att sova. För imorgon har morsan tvättid och farsan ska börja jobba igen efter semestern... Sen börjar vardagen rulla på lite smått, alla aktiviteter med Algot drar igång i veckan då vi även får besök av mormor.

Medan du sov...

Är faktiskt en helt ok film, men det var inte det jag tänkte skriva om i detta inlägg utan nä. Medan du sov, alltså Algot och även Krisitan så bakade morsan vetebullar, frallor och en sockerkaka. Ok Farsan vaknade faktiskt någonstans mitt i baket men Algot sov då hela tiden, så att man inte hinner göra saker för att man har småbarn det har jag inte förstått ännu även om det var sisådär några dagar sen jag först tänkte baka...

Det märks att det börjar gå mot höst, det är något kallare på nätter och tidiga mornar vilket jag fick erfara igår när jag och Algot gav oss ut på en långpromenix vid 7snåret och kom hem lagom till att duka fram frukost och väcka pappa :) Det märks även att det snart är höst på mitt bak idag använder fortfarande förra årets bär men allt det jag bakade idag innehöll blåbär i någon form, mycket mumsigt!

Under eftermiddagen var vi till bvc för att mäta och väga vår lille skrutt som inte är så liten längre, 68cm lång och väger 7500gram. Men detta är helt i enighet med de kurvor han följer så han sköter sig bra. Skötte sig även bra när han idag fick sina två sprutor med vaccin, en i varje lår stackaren... Men det kan löna sig i längden det är ett kort stick jämfört med att bli sjuk och då vara det ett mycket längre tag än vad man har ont efter ett stick. Får dock se om han kanske får lite feber, kändes lite varm ikväll innan vi la honom, får känna så han inte är varmare när han får mat i natt. Tvmys med farsan e inte helt fel för vår lille tuffing, inte ens figurplåster fick han på sticket utan ett vanligt tråkigt brunt så mys e han allt värd! :)

Överraskning

När vi var bortresta på semester stod blommorna helt själva här hemma så självklart förväntar vi oss det värsta när vi kommer hem, att alla har torkat bort... Men vad händer, jo de är hur fina som helst! Spindelliljan har till o med fått en knopp, den som aldrig blommat förut. Detta var alltså på torsdagen som vi hittade knoppen, åkte bort till stugan över helgen och när vi kommer hem ser vi att den slagit ut! Först när vi tittar är det bara en blomma ca 5min senare är det två, nu har det blivit tre och den e så fin så! Njut av bilden nedan så njuter vi av orginalet :)

Hem ljuva hem

Semestern fortsätter men nu igen på hemmaplan, i helgen har vi varit ute i stugan tillsammans med faster Ingela och kusin Amanda. Mycket trevligt och rogivande att vara i en stuga utan el och vatten med utedass... Fungerar förvånansvärt bra med barn och de verkar gilla lugnet där ute.

Algot har nu åkt runt 500mil bil kors och tvärs genom landet och träffat en väldig massa olika människor, inte lätt att vara Algot vissa stunder så som när han somnade i Lidköping och sen vaknar i ett nytt hus i Örebro! Man kan bli förvirrad av mindre, var lite tveksam och tittade sig nyfiket runt när vi kom hem och undrade liksom "jaha var e vi nu?". Men men snart e semstern slut och lugnet lägger sig skulle man kunna tro, men näää då drar vardagen igång igen med babysim, babymassage, föräldragrupp, promenader och annan träning ingen vila här inte! Lääängtar till att träffa alla våra kompisar här i Östersund igen, var länge sen nu. Algot har till och med laddat genom att vara så söt att han har två babysitters så han kan bjuda in en kompis vars mamma e sugen på fika ;) hihi.

Medan vi njuter av att ha ännu en semestervecka med pappa kan vi bjuda på en bild från helgen. Var ut med båten och fiskade lite, pappa drog upp en abborre som bidde god att äta efter den besökt grillen en sväng.

3 månader!

Idag är Algot 3månader, kan komma på sig själv att fundera... Är han inte äldre? Känns ju som att vi har haft honom hos oss i evigheter, men samtidigt känns det som oj, har det redan gått tre månader, det är ju bara en sommar som har gått... Och en sommar kan ju inte vara hela tre månader eller kan den? Jo det kan den nog vara för nu är det inte mycket sommar kvar. Men idag, sista dagen i Varberg känndes det för första gången här verkligen som sommar, det var varm och soligt så vi passade på att åka till stranden och bada. Badade i klart vatten utan tång och maneter, tången låg förvisso på stranden och luktade men så fort man kom i vattnet var det ingen tång :)

Nu sitter vi och väntar på att mormor ska komma hem så vi får smaka på hennes goda blåbärspaj hon gjort! :) Ska bli så gott så, sen ska vi väl även försöka packa våra saker så vi kommer iväg ganska tidigt imorgon, skönt att köra på morgon/förmiddag när det inte e så varmt ute.

Sommarsemester

Jaha, dags för pappa att skriva lite. Livet leker på vår första semester som en familj, är riktigt mysigt. Idag har vi ätit lunch på stan med mormor, farfar, farmor och moster, sen var det kaffe och bullar hos gammelmormor och gammelmorfar. Där fick mamma plocka bär också  fick vi ett par gurkor. Efter middag blev det en tur till ett fiskeläge utanför stan där vi åt glass i hemgjorda våfflor, mums. Efter det en liten promenad längs fiskebodar och båtar, det trivdes både Algot och pappa med, så mysigt så. Imorgon ska vi bara ta det lugnt och börja förbereda oss för resan uppöver igen. Vi hörs igen.
En stolt, lycklig mor.

Semesterresa

Nu var det nog dags att uppdatera igen, är på semester hela lilla familjen. Stannade först hos farmor och farfar några dagar innan vi rattade bilen till mormor. Med på resan till Varberg följde även farmor och farfar och Freja.
Här nere har vi hunnit vara på Lotta på Liseberg, vilket Algot tog med ro. Var ju en lyckoträff också att en av artisterna var Jill Johnsson som e en favorit hemma hos oss.

Gårdagen spenderades i Halmstad, hittade en strand där även Freja var välkommen att bada, såna stränder är inte så vanliga. Hon nyttjade rätten att bada också en sväng, duktiga hunden. Algot låg mest och myste i sitt vindskydd och fick till slut alla andra i sällskapet dit eftersom det var skönast där i lä.

Går en boxningsrond med farfar :)

Mer uppdateringar kommer sporadiskt när tid finns att slå igång datorn. Nu dags att bege oss ner på stan för att fika med Sophie och Noak, kanske de andra barnen är med också, det vet vi inte ännu.