Fårmodell 2010


Dagen inleddes med en promenad till torget, det är ju onsdag. Morsan fick handlat en del; flådd spätta till morgondagens lunch, 4 st haklappar till Algot för att matcha med fler kläder och bigaråer för att det är gott. Har hittat vad Algot "behöver" över sin säng "Fårmodell 2010"-tavla, men hade för lite kontanter på mig för att köpa den, det får komma senare.

Dagens lunch för morsan var det morfar som bjöd på, mycket god mat på campus resturangen, strömingsflundra och potatismos, jag kommer få en överdos av fisk snart... Har ätit det nästan varje dag sen jag kom ner :) Men det e ju sååå gott!

Eftermiddag blev på stranden, ville prova det nya fina sol- och vindskyddet som är inköpt för att kunna vara ute med Algot men samtidigt skydda honom från solens strålar. Var stort och luftigt och inte alltför svårt att sätta upp.

 

Nu ligger lillkillen i sängen och försöker komma till ro för natten och morsan har rensat jordgubbarna hon plockat och ska koka sylt på imorgon.
Simma lungt i värmen!

Kommentarer
Postat av: farmor

Han är ju så fin... ska bli mysigt att få träffa "goknulen"igen Kraaaam

2010-07-14 @ 22:43:07
Postat av: Sophie

Åh underbart kort på honom! Vad "stor" han har blivit, syns i ansiktet att han inte längre är en liten "späds" = spädbarn. Mys.



Du är så duktig, sylt.. ja du.. jag får stoltsera med egengjord Müsli. Hoppas ni får en fin morgondag med mycket sol och fina upptåg!

2010-07-14 @ 23:02:42
URL: http://ljuvt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0