Lillhjärtat har nu skrämt morsan sin för första gången

Algots förkyldning vill inte riktigt släppa, hostar fortfarande lite slemmigt då och då, särskilt på kvällar/nätter när han har lagt sig. Ikväll när han sovit ungefär en timme skrämde han dock sin stackars morsa, gnydde lite lätt inne i sin säng och jag tänkte "nej, du ska inte vakna nu". Går in för att sätta i nappen, då låter det som att han inte får luft, som tur är så får han hostat så att det lossnar när jag sätter honom upp i sängen. Men tycker ändå verkligen inte om den här förkyldningen nu! Han verkar dock oberörd av detta, blev inte ens störd av att jag plockade upp honom i famnen en stund för att se så att allt var lugnt igen, utan somnar bara om så fort jag lagt ner honom. Nope han kommer inte att få sova utan att jag är in i sovrummet flera gånger ikväll, så är det bara även om det stör honom så kommer det vara så! Är ju rädd om min lilla älskling ju, ska inte säga att inget får hända honom för han får slå sig och han får upptäcka så länge det går bra i slutändan så som idag.


Detta var säkert bara första gången av många som han kommer skrämma sin föräldrar. Tänk bara vad man kan hitta på när man börjar röra på sig lite mer i rummet, krypa, stå, gå, klättra, öppna skåp/lådor och allt annat spännande som finns att upptäcka i denna värld! Men vi är förberedda, här finns plåster och bandage (alltid i klanskallarnas hem ;)), och två trygga famnar att tröstas i som kommer ta hand om honom i alla lägen. Vårat älskade lillhjärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0