Morsan

Nu har morsan varit i farten igen! Att hon aldrig kan ta det lugnt och sitta still mer än någon timme per dag...

Idag blev det bullar (några pistagefyllning, några äppelfyllning), syltkakor och lite misslyckade chokladsnittar som säkert är ätliga, men morsan blev inte nöjd med dem eftersom de inte blev precis som hon tänkt sig. Höga krav? Japp det klart annars e det ju dömt till att misslyckas om man inte strävar högt. Men det är bara bra med mycket kakor eftersom morsan bjudit in föräldragruppen på fika imorgon, tycker att det snackas alldeles för lite skit så nu får vi massor med tid för det :).

I övrigt har vi idag varit på babymassage men Algot ville inte alls vara med och ligga på madrassen och bli masserad, det var mycket skönare att vara i mammas famn och få lite mat. Sen var det mycket spännande att titta på alla andra, då har han inte tid med att ligga på golvet. Men lite av gnället kommer av lite förkyldning tror morsan eftersom Algot snorar lite men inte så mycket att det stör när han ska äta eller sova som tur är.

Oj, en hel timme innan farsan kommer hem och Algot sover redan, undrar vad jag ska hitta på då... Kanske ska ta och plocka undan lite saker så att det ser någorlunda ut imorgon, det lät som en bra plan. Tro nu inte att det är köket som ska städas undan i för det e redan klart, det görs samtidigt som jag bakar för att jag inte ska få spunk på hur stökigt det är och att jag inte kan vara någonstans eftersom det är saker överallt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0