Vardag

Då var vardagen tillbaka, även om det inte är så stor skillnad på vardag och helg när man är föräldraledig, varje dag är den andra lik. Särskilt de helger när farsan jobbar.

Idag har vi endel att göra jag och Algot. Först på dagens schema står en promenad med Sophie och Charlie. Efter detta hem för lunch och sedan en sväng in till staden för att lämna tillbaka lite låneböcker och kanske ladda med några nya vem vet, letar efter rim/ramsor/sånger som är skoj att göra tillsammans med Algot. Så är det någon läsare som har en ramsa eller liknande på lager som helst innebär rörelser med armar/ben så skriv den gärna i kommentar :). Efter detta ska vi hämta farsan från jobbet en stund för att titta på en lägenhet, har börjat leta efter ett byte av lägenhet i och kring Östersund eftersom vi vill ha lite större (läs 3a). Om det blir något med ett byte av denna får vi se, men skadar inte att titta iaf :)

På att göra listan som kanske inte blir idag finns även planera dop samt pyssla i fotoalbum. Träna finns som alltid i bakhuvudet men borde få en större plats längre fram så att det verkligen blir av, men men promenerar på iaf. Fick inspiration när jag läste i ett forum, de skulle gå sträckan från treriksröset i norr till vad nu sydligaste delen av Sverige heter (tappat vad just nu). Skulle ju vara lite skoj att se hur lång tid det kan ta för mig och Algot att flytta oss den sträckan, hinner jag innan det är dags för K att vara föräldraledig tro? Nä, det låter som lite kort tid och alldeles för lång sträcka... Men det är bara att sätta den ena foten framför den andra och se hur långt jag hinner :)

Nä nu ska vi se om lillskrutten vill vakna så att vi kommer ut på dagens trevliga promenad :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Men du måste ju gå ut på Tigerjakt med Algot! Kan ju göra nån form av bebisversion om inte annat ;)

2010-09-20 @ 21:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0